tirsdag 29. april 2014

Tunfisken

På søndag dro vi til Coop for å handle inn til middag. Da vi kom til fiskedisken kom det plutselig en fyr trillende på en diger fisk.


Så satte han fra seg fisken og gikk.
"Litt merkelig å selge en hel tunfisk slik som det", tenkte jeg, og tok et par bilder før jeg ruslet videre innover naboreolene. 

Noen få minutter senere så vi at mannen kom tilbake til fisken sin, og begynte å snakke til folk over høyttalersystemet i butikken.

"Kom nærmere, kom nærmere!"



Så la jeg merke til skiltet bak fisken hvor det jeg klarte å lese var:
"Supermarked"
"Tunfisk" og
"Klokken 15".

Dette var spennende, så vi ble stående i ti minutter og fikk med oss filetering av en 47 kg tung tunfisk. Deretter fikk vi smaksprøver skrapt rett ut av fisken med skjei. Utrolig godt. Ferskere sashimi enn det skal du lete lenge etter!


1 kommentar:

  1. Nå fikk jeg endelig tid til å se klippet med tunfisken, som far sa jeg måtte se. Stilig! Så trikset med fiskefiletering er altså skarpe, japanske kniver...?

    SvarSlett

Kommentarer mottas med glede! Husk å legge igjen navnet ditt :)